ecel ~ أَجَلٌ

Kamus-ı Muhit - أجل maddesi

Mü΄ellif Baṡâ΄ir’de dedi ki أَجَلٌ [ecel] kelimesi bir nesne hakkında madrûb ve mukadder olan müddete mevzûʹdur. Baʹdehu hayât-ı insâna madrûb olan müddette ki murâd gâyetidir, istiʹmâl olundu. Ve nass-ı kerîmde beş vech üzere müstaʹmeldir: Evvelâ gâyet-i müddet-i hayât ki mevt-i mukadderden ʹibârettir. Sâniyâ vakt-i muʹayyen maʹnâsınadır. Sâlisâ ihlâk-ı küffâr maʹnâsınadır. Râbiʹâ ʹiddet-i mutallakada istiʹmâl olundu. Hâmisâ ʹazâb ve ʹukûbet maʹnâsında istiʹmâl olundu. İntehâ. Ve

أَجَلٌ [ecel] Masdar olur, gerilenmek, te΄ehhür maʹnâsınadır; yukâlu: أَجِلَ الْأَمْرُ أَجَلًا مِنَ الْبَابِ الرَّابِعِ إِذَا تَأَخَّرَ

أَجَلْ [ecel] (fethateynle) نَعَمٌ [neʹam] lafzı gibi, kelime-i cevâbdır, yaʹnî îcâb için mevzûʹdur, نَعَمْ [neʹam] ve بَلَى [belâ] kelimeleri gibi, Türkîde evet ve belâ ve Fârisîde ârî denir; lâkin أَجَلْ [ecel] tasdikte, نَعَمْ [neʹam] kelimesinden ahsendir. Ve نَعَمْ [neʹam] istifhâmda أَجَلْ [ecel] kelimesinen ahsendir. Meselâ أَنْتَ سَوْفَ تَذْهَبُ denilse, cevâbında أَجَلْ demek ahsendir ve أَتَذْهَبُ denilse cevâbında نَعَمْ [neʹam] demek ahsendir.

Vankulu Lugatı - أجل maddesi

أَجَلْ [ecel] (fethateynle) نَعْمٌ [neʹam] gibi kelime-i cevâbdır. Aḣfeş eyitti: Bu kadar var ki أَجَلْ [ecel] نَعَمْ [neʹam]dan ahsendir, tasdîkte ve نَعْمٌ [neʹam] أَجَلْ [ecel]den ahsendir istifhâmda; meselâ أَنْتَ سَوْفَ تَذْهَبُ denilse cevâbında أَجَلْ demek ahsen olur نَعَمْ demekten ve eger أَتَذْهَبُ denilse cevâbında نَعَمْ demek ahsen olur أَجَلْ demekten.

Sıradaki Maddeler

Arama ekranı

Sitemizde detaylı hızlı ve kolay arama ekranı