مَسَاسِ [mesâsi] (قَطَامِ [ḵaṯâmi] vezninde) مَسٌّ [mess] lafzından maʹdûl ism-i fiʹl-i emrdir, دَرَاكِ [derâki] ve نَزَالِ [nezâli] gibi; fe-yukâlu: لاَ مَسَاسِ أَيْ لاَ تَمَسَّ Pes لاَ مَسَاسِ nehy-i hâzır olur, sen değme ve yapışma maʹnâsına; ve bihi kuri΄e kavluhu taʹâlâ: ḣإِنَّ لَكَ فِي الْحَيَاةِ أَنْ تَقُولَ لاَ مَسَاسِḢ وَهُوَ مِنَ الشَّوَاذِّ قَرَأَهُ أَبُو حَيْوَةَ وَقَد يُقَالُ مَسَاسِ فِي الْأَمْرِ وَأَمَّا فِي الْقِرَاءَةِ الْمَشْهُورَةِ قَوْلُهُ تَعَالَى ﴿لاَ مِسَاسَ﴾ فَبِكَسْرِ الْمِيمِ وَنَصْبِ السِّينِ مَنْصُوبًا عَلَى التَّنْزِيهِ مَعْنَاهُ لاَ أَمَسُّ وَلاَ أُمَسُّ Yaʹnî “Ne bedenim bir kimseye ve ne bedenime bir kimse değip dokunsun.” Pes مِسَاسٌ [misâs] mufâʹaletten olur.
مَسَاسِ [mesâsi] (mîm’in fethi ve sîn-i ahîrenin kesri üzere binâsıyla قَطَامِ [ḵaṯâmi] gibi) Yapışmak maʹnâsınadır; yukâlu: لَا مَسَاسِ Kesr üzere binâ olunduğu masdardan maʹdûl olduğu içindir ki o مَسٌّ [mess] der.
Sitemizde detaylı hızlı ve kolay arama ekranı